Vil du vækste din virksomhed? Så husk email markedsføring

Når det gælder marketing, er email markedsføring et af de mest personlige og effektive værktøjer, når du vil engagere dig med dine kunder.

Læs med her og fået større indblik i markedsføring via emails.

Hvad går email markedsføring ud på?

Som navnet siger, beror email markedsføring sig på kommunikation og markedsføring gennem emails. Det indebærer både kampagnemails og automations, dvs. at de rigtige modtagere får sendt det rigtige indhold på de rette tidspunkter.

Når du benytter dig af markedsføring via emails, skal du kende din målgruppe godt, inden du formulerer dine mails. Du behøver ikke at kende hver enkelt på din mailingliste personligt, men det er alfa og omega, at du har en god forestilling om, hvem du henvender dig til. Det har nemlig stor betydning for, om kunden overhovedet åbner mailen og ikke mindst klikker videre i dem.

Hvad er fordelene ved email markedsføring?

Måske spørger du sig selv, om ikke email markedsføring er et overstået kapitel, men faktisk har det en masse glimrende muligheder, når det angår salg og kundepleje. Det er en særdeles effektiv måde at nå din målgruppe på, da en email kan gøres ganske personlig, og så er konverteringsraten høj.

Markedsfører du dig udelukkende påsociale medier, kæmper du om at vinde kundernes opmærksomhed med tonsvis af andre budskaber, hvormed netop dit budskab blot bliver scrollet forbi.

Har du først fået en potentiel kunde til at abonnere på dine emails, er du allerede nået langt, og hvis kunden åbner din email, skal du ikke længere kæmpe om at få dit budskab igennem.

Email markedsføring har desuden en meget høj ROI (Return on Investment), hvilket betyder, at du får dine penge mange gange tilbage, hvis du bruger tid og kræfter på at markedsføre dig via emails.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*